piątek, 20 czerwca 2014

ADAS NADAL W SZPITALU

Witajcie kochani.
Dawno już nie pisałam,bo szczerze mówiąc,czekałam na poprawę stanu zdrowia Adasia.Nie chciałam przekazywać Wam złych wieści o jego stanie zdrowia.Niestety, nie miałam zbyt dobrych wieści i nie pisałam, bojąc się, żeby"nie wywoływać wilka z lasu". Stan zdrowia Adasia był niestabilny już od Świąt Wielkanocnych, ale ciągle łudziłam się,że nadejdzie poprawa.
Szczerze mówiąc były chwile, kiedy na dzień,dwa...była lekka poprawa, aby potem przez tydzień walczyć o jego życie.I tak w kółko...co się na chwilę sytuacja stabilizowała, to znowu pogorszenie.
Ciągłe wymioty i wysoka gorączka była naszą codziennością.Nie pomagały żadne leki doustne,bo prowokowały do wymiotów, więc tylko nadzieja w lekach podawanych w kroplówkach lub w postaci syropu.Potrzebny był lek należący do grupy inhibitorów H+ - K+ ATP-azy (pompy protonowej), które skutecznie hamują wydzielanie kwasu solnego w komórkach okładzinowych żołądka, niezależnie od stosowanego bodźca wydzielniczego. Muszę mu to podawać ze względu na zakażenia Helicobacter pylori,refluks żołądkowo-przełykowy,guzowatość i refluksowe zapalenie przełyku i górnego odcinka przewodu pokarmowego.Niestety u nas w Polce ten lek jest dostępny tylko w postaci tabletek lub kapsułek, a dla Adasia potrzebny jest w postaci płynnej lub podawany dożylnie.Wiem, że w Anglii jest ten lek w syropie ,tylko trudny do zdobycia .
Prosiłam na NK, może ktoś mógłby pomóc w zdobyciu tego leku dla Adasia.Nie udało się...
Udało mi się załatwić parę ampułek leku o nazwie HELICID 40. To lek z tej samej grupy inhibitorów zmniejszających ilości kwasu wydzielanego w żołądku.
HELICID 40 jest w postaci proszku do sporządzania roztworu do wlewów dożylnych /w kroplówce/ i jest stosowany jako alternatywa dla leczenia doustnego.
Jest dostępny w Polsce,ampułka ponad 20 zł,ale szkopuł w tym, że jest na Lz -czyli lek stosowany wyłącznie w lecznictwie zamkniętym .
Niestety nie udało mi się pomóc Adasiowi i we wtorek 17.06 lekarka z Hospicjum skierowała go do szpitala.Lekarze robią co mogą, żeby mu pomóc,ale ze względu na specyfikę i złożoność chorób Adasia, nie maja zbyt wielkiego pola do popisu. Podają kroplówki z lekami p/gorączkowymi, wspomnianym  HELICID-em 40, i antybiotykiem o szerokim spektrum działania.
Leży bidula pod kroplówkami, jest cewnikowany, nawadniany i miejmy nadzieje, że pokonamy choróbsko, bo szczerze mówiąc nie wiadomo skąd taka gorączka.
Jestem dobrej myśli, wierzę w fachowość lekarzy i personelu szpitala w Kłobucku,bo są pełni empatii i zaangażowania w walce o Adasia.Ufam opiece Boskiej i mądrości ludzi, którzy są przy Adasiu i Was Kochani bardzo proszę o pozytywne myśli, modlitwy i dobre fluidy.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

3 komentarze:

  1. Trzymam kciuki za poprawę zdrowia Adasia! Trzymajcie się ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. 59 yr old Software Engineer III Cale Simon, hailing from Igloolik enjoys watching movies like "Rise & Fall of ECW, The" and Hooping. Took a trip to Su Nuraxi di Barumini and drives a Ferrari 512S. dlaczego nie zobaczyc tutaj

    OdpowiedzUsuń